Bäst under press?


Varför är det alltid lättare att ta tag i saker ju mer tidspressad man är? Eller lättare kanske det inte är, man är bara lite mer motiverad. Iallafall jag... Nu har jag värsta tillfället här att plugga bort lite saker så resten av veckan kan bli lugn, särskilt om jag gör klart arrangeringen till på onsdag och groove writingläxan till fredag. Men hallå, hur kul är det då? I vanliga fall sitter jag där sen torsdag kväll med eld i baken och varje fredag, när jag är så trött att jag bara vill gräva min egen grav och lägga mig i den, så tänker jag "nästa vecka ska bli annorlunda". Och så kommer en snöstorm och gör att hela måndagen är ledig, vad gör Linda då?

Kollar på NCIS.

Skämmes.

Tur att klockan bara är halv sex. Jag hinner fortfarande börja men då kommer vi till problemet att allt annat känns roligare än att göra de där skoluppgifterna. Kanske städa lite, tvätta, diska, köra ett extralångt och ambitiöst pass på gymmet, meditera, dra några tarotkort och läsa bok. En promenad i snön förstås, kanske gå till goodwill och se om de har några begagnade microugnslock. Lite sånt, ni vet.

Så här borde jag sitta nu, pluggandes:


Men sen säger något i mig att jag inte behöver oroa mig. Hur som helst så kommer det bli gjort. Det kommer bli gjort i tid, kanske med fler svordomar men ändå. Jag kan ta det lugnt nu eller sen, bara jag gör valet fullt ut så blir det bra. Så det så.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0