Strömavbrott.

Plötsligt blir det svart. Sen blir det ljust igen. Sen blir det svart. Och så igång med allt igen. Sen blir det svart.

Och fortsätter vara svart i typ 2 1/2 timme.

Det skedde när jag skulle börja laga middag så det gick ju inte så bra det. Ingen värme och inget ljus. Fick sticka ut och köpa värmeljus och upptäcker att det är bäcksvart i husen mittemot också. Dessutom är stora korsningen utan rödljus. I restaurangerna på ena sidan gatan är det släckt, någon i personalen letar sig ut med en ficklampa. I den turkiska restaurangen sitter en hel familj vid ett runt bord fullt med massa ljus, det såg riktigt mysigt ut. De hann nog få maten precis innan det slocknade.

Svänger förbi kafé Angora och köper med mig ett par pizzaslice till middag och tur var väl det eftersom strömavbrottet höll i sig tills alldeles nyss. Jag fick i allafall mitt pluggande gjort, samt en liten papperssortering och hyllstädning.

I skenet av värmeljus är de flesta sysslor riktigt mysiga.

Godnatt!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0