Sjuk. Jag säger NEJ!

Igår reagerade jag över att det var så himla tungt att promenera till och från skolan. I morse vaknade jag med en rejäl värk i halsen, en sån där göraontnärdetsväljer-värk. Jag promenerade mot skolan med mitt halsonda och min prestationsångest (som jag nämnde i ett tidigare inlägg) och kände sakta men säkert hur feberkänningar började sätta in. Gehörslektionen gick bra, jag gick iväg och köpte en te innan studio recording-labben började.

Själva inspelningen gick bra, vi spelade in min låt idag och jag hade skitskoj. Förkylningen hakade på mer och mer för varje tagning, så jag lät mer och mer nasal allt eftersom tiden gick men det gjorde inte så mycket. Ibland blir det bättre så, beroende på vilken genre man sjunger... ;) När vi var klara kände jag feberhuvudvärken sätta in och jag gick hemåt med värkande kropp.

Nu är det så här att jag har inga planer på att slösa bort massa dagar med att vara sjuk. Jag säger NEJ. Det är därför jag ligger nerbäddad i sängen redan dag 1 och planerar att ägna de kommande 17 timmarna åt sömn, vattendrickande och apelsinätande. Jodå.

Ha de fint ni friska själar.


Kommentarer
Postat av: MamaLou

Nä nä nä Linda

nääää

det går inte

se det går alls inte.

Funkar inte på en enda fläck heller.



Du gör tvärtom

Så här:

OK, min kropp

vill mig något

den har tryckt ner bromsen, så nu är det tvärstopp

Så jag vänder mig inåt och frågar

med all den uppmärksamhet, närvaro, kärlek, tacksamhet och inkännande förmåga jag har i detta ögonblick

Vad vill Du berätta för mig, kära kropp?

Och så lyssnar jag på de svar som kommer till mig



Så frågar jag:

Vad kan jag göra för Dig?

och lyssnar och accepterar svaren

tar in det



Så välkomnar jag kroppen nödbroms =sjukdomen i sin allra mesta fullhet, sin blomning. Jag "sitter" med den, tillåter den att vara i min kropp helt och fullt, accepterar den, omsluter den, upplever den totalt.omsluter den med min kärlek.



Så tackar jag kroppen för att den har gjort mig uppmärksam på detta, att den alltid gör allt för mig.



Därefter, när det känns färdigt (jag kan fråga om kroppen vill mig något mer) så ser jag för min inre blick hur jag släpper alltihop

ut ur min kropp och in i ljuset.



Efter det vore det finfint om jag kunde sjunka in i sömnens helande verkan.



Så vill kroppen att Du ska göra det

fattar Du? :-)

2009-01-29 @ 22:12:31
URL: http://mamalou.blogg.se/
Postat av: Vena

Krya på dig! Kram :)

2009-01-30 @ 12:48:05
URL: http://venla.blogg.se/
Postat av: MamaLou

Ooo, jag fokuserar på min kropp varenda dag

varje gång innan jag börjar sjunga

för att hjälpa den hela sig själv



Det är inte klok hur mycket blockeringar och energier jag samlat på mig

samlat i min kropp

blockerat flödet

stoppat upp

försvårat passagerna



Det är kul att hjälpa till

jag vet att kroppen helar sig själv



jag bara hjälper till

stödjer

och tillåter



häpp



livet is fuuuuuuuuuun



YEAH

2009-01-30 @ 16:31:40
URL: http://mamalou.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0