Gratis kaffe och flyt.

I förrgår beställde jag en te på starbucks. Det tog 10 minuter och en påminnelse innan den kom så jag fick en kupong med en ursäkt. Dessutom stod det att starbucks bjuder på nästa beställning, så idag var det dags att utnyttja kupongen till något dyrt och syndigt. Det blev en espresso truffel. Jag vet inte riktigt vad det var, något med varm choklad, espresso och vispgrädde fast med mer kaffebitterhet än chokladsöthet. Rätt god faktiskt. Inget jag skulle betala för men ändå. Det handlar ju bara om att jag uppskattar mitt hemmapressade, nästan gratiskaffe med mjölk i framför underliga espresso och lattevarianter.

Hade min första studio recording voice lab idag också, vilken soft kurs alltså. Vi jobbar i studion varje vecka, så det är bara att passa på att ta med egna låtar och spela in så vips! har man fått en liten demo att ta med sig hem till sverige och skicka runt. Bandet som spelar består av duktiga och trevliga musiker och läraren är kanon.

Här är han:


Vilket flyt alltså. Jag har alla kurser jag kan drömma om den här terminen. Härligt flyt.

Kan också meddela att klassrummet jag inte hade någon aning om var det låg faktiskt ligger i kyrkan bakom Berklee. Det låter konstigt men de har klassrum där, lite backstage från själva kyrkosalen om man så säger. Högt i tak är det, annars märker man inte att det är något som är annorlunda.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0