Godmorgon vårterminens första dag

Hej hej.

Idag är det tisdag.

Idag är vårterminens första skoldag.

Egentligen har jag lektion klockan tio men jag får skippa den till förmån för min vaccination och check-in, störst går först. Utan check-in inga lektioner, den matematiken klarar till och med jag.

Ute ser det kallt ut, det snöade i söndags och töade igår och idag kanske det fryser fast. Fast jag vet inte, bara för att det är svinigt kallt i lägenheten så behöver det inte betyda att det är samma sak ute. Som den gången i höstas då jag klädde på mig lager på lager med halsduk och allt för att gå till affären tio minuter härifrån bara för att mötas av shortsklädda människor i t-shirt och solbrillor. Jag kände mig som en gammal, gammal kvinna just då.

Om en halvtimme ska jag hämta upp min immunization form på UPS, jag skickade en beställning på utskrift till dem via nätet igår, hur enkelt som helst. Slipper alltså släpa med mig dator och allt för att koppla in vid skolans skrivare. Bara äta, dricka kaffe och ut genom dörren och hämta dokumentet på UPS här bredvid. Galet. Lyxigt.

Frukosten bestod av havregrynsgröt med kanel, banan och blåbär. Det godaste jag vet på morgonen är att koka havregrynsgröten med skivad banan, salt och kanel samt lite socker (eftersom konsistensen utan socker blir lite slemmig) och sen äta med mjölk. Men eftersom jag och Anneli hittade blåbär på affären igår för två dollar paketet (550 ml/paket) så blev gröten idag toppad med blåbär. Rysligt gott.

Igår var jag på världens roligaste kickboxningspass. Instruktören är en helt galen kvinna som ropar uppmuntrande ord som "You can do it!", "Bring it ladies!" (vilket är tillåtet eftersom det är ett gym för tjejer), "Anyone sing of the snoooow?" osv. Allt för att hålla igång oss. Hon är även musikalisk, följer låtarnas uppbyggnader och har naturlig känsla för låtformer och sånt som hon anpassar antalet set till. Sånt gillar jag.

Nu ska jag sticka. Dagen är fylld av pop/rock/country voice lab och songwriting.

hejdåkram.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0