Fredag, ljuva fredag!

Det är något med fredagar. Just den här fredagen snoozade jag en timme innan jag väl steg upp men det gjorde inget. Jag hann ändå.

Läraren jag har i harmonilära ÄLSKAR vår klass. Jag har läst så himla mycket dåligt om honom på ratemyprofessors.com, men det fanns också vissa studenter som hade skrivit där att han var fruktansvärt kompetent även om han kunde ge ett dåligt första intryck. Någon student skrev mer neutralt om att hans dåliga humör berodde på hans skilsmässa, vilket fick mig att välja honom med tanke på att många skrivit att han verkligen vet vad han talar om när det gäller musikteori och då väljer jag hellre att skapa mig en egen uppfattning. Det är jag väldigt glad över att jag valde. Vi är inte många i klassen och vi är fler tjejer än killar, vilket väldigt sällan händer här på Berklee såvida det inte är en voice lab. Läraren påpekade det här och tyckte det var fantastiskt för honom att få undervisa en sån här grupp, dessutom skämtar han om saker och uppmuntrar oss att lyssna ordentligt på musik och inte bara analysera det på papper.

En lärare i min smak helt enkelt.

Efter det hade jag trumlektion och sen var det ensemble. Fredagar har något magiskt över sig redan som det är, så när jag dessutom får ha massa bra lektioner med bra lärare på en fredag så känns livet lätt som en plätt.

Det enda som tynger ner lite är min lilla feber, så den ska jag bädda ner i sängen ett tag nu.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0