Avslöjande och Jim Carrey

Jag är en sucker för serien NCIS. Jag blev så lycklig när jag hittade avsnitt på joost.com. Då sitter jag där och kommer på mig själv med att fnissa till över de här karaktärerna och förfasas över morden och spänna axlarna under upplösningen. Den är sådär lite myspysig liksom, ganska töntig egentligen men jag är fast. Som sagt, en sucker helt enkelt.

En annan serie jag blev lite överdrivet lycklig över att jag hann se hemma i Sverige i julas är CSI: Miami. Det är tack vare karaktären Horacio Caine, alltså själva bossen. Skådisen måste ha kommit överens med kameramännen/kvinnorna om att han helst ska filmas i vinkel från sidan och så har han ett standarduttryck som aldrig slår fel. Han filmas lite från sidan, sträcker fram huvudet och halsen så att det ser ut som en sköldpadda som tittar fram ur skalet och vrider sedan ansiktet mot kameran och därmed oss tittare. Då ger han en sån där min ni vet, då han skjuter ner solbrillorna och tittar lite "under lugg" vilket säger mer än tusen ord. Horacio bestämmer - och han vet det.

Dessutom suger han på replikerna (jag kan babbla på om det här som ni märker) sådär skönt, ord som slutar på "s" får sluta på "sss" och ord som slutar på "n" får en liten Göran Perssonutandning på slutet. T.ex. "Take him inhhhhh". Störtskönt.

Och som tur är hittade jag en klockren Horacioparodi med Jim Carrey:






William, jag lovar att du kommer skratta när du ser det här. Det är fullständigt klockrent... :)

Kommentarer
Postat av: W

Hahaha! Det är ju så sjukt att han verkligen är värre än så i serien också. Ja, men om Jim Carrey också har förstått den karaktärens "storhet" kan vi ju inte va så dumma jag o du!=)

2009-01-28 @ 11:55:22

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0