Smärta, yoga och solsken

Egentligen är ordningen Smärta, Solsken, Yoga. Eller Solsken, Smärta, Yoga. Eller Smärta, Solsken, Smärta, Solsken, Yoga, Värre smärta, Bubbelbad och bastu, Ingen smärta.

Jag köper yogaberoendet. Helt och hållet. Min kropp är beroende efter två gånger inom en vecka. Jag har yogat förut men jag hade kanske inte samma behov av det då som jag har nu. Min kropp har seriösa problem. Knäna börjar göra ont emellanåt, det ömmar mellan skuldrorna och i axlarna (ömmar är en lätt underdrift), jag är stel som en planka av sten (eller av diamant eftersom det är jag) och jag får huvudvärk flera gånger i veckan. Jag är generellt sett en rätt smart brud men när det kommer till att tyda kroppens signaler är jag som en blind/döv mullvad i svart betong.

Skitsamma.

Nu ska jag skriva klart texten på min låt som jag ska spela in i studion imorgon (tjohoo!!) och sen ska jag sova. Jag har upptäckt hemligheten bakom en god natts sömn - gå och lägga sig när man blir trött. Funkar ju skitbra, varför håller folk på och tjafsar om varm mjölk och ingen mat efter klockan sju när tumregeln är så naturligt enkel? Så naturligt enkel att jag glömt den. Men hjälp vad gott jag sov inatt! Jag var medvetande när jag somnade in och kommer ihåg att jag tänkte "åh vad avslappnad min kropp är nu och det gör verkligen inte ont någonstans". Är det inte något sjukt med att tänka så när man håller på att somna? Det klingar ju urtöntigt.

Jag och Ann-Sofie kom hem från yogan nyss och avrundar med lite frozen yoghurt. En höjdare.


Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: W

Ojojoj, jag tycker inte om att din kropp gör så ont.. Om det vore upp till mig skulle jag då helst se att du körde lite yoga minst 20 minuter eller så varje dag!

2009-02-26 @ 09:48:48
Postat av: tella

kan man inte få lyssna på din musik någång? har du den inspelad eller så? vore ju skitskoj å får höra :)

2009-02-26 @ 17:25:32
URL: http://tellas.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0