Lärdomar om mitt hemland

Bara genom att läsa vänners statusar på Facebook kan man utröna att dagens nyhet är Viktoria och Daniels förlovning. Dessutom har Linda Rosings nya serie dragit igång på femman och jag försökte börja titta på webbtv men det var bara smärtsamt och långtråkigt.

Är det något mer av vikt som hänt i Sverige idag som jag bör veta? Förutom att mitt nordeakort har lagt ner?

För övrigt så sov jag inte många timmar inatt och hade sen lektion 10-20 med lunchpaus och tepaus. Te sitter mycket bra på tisdagseftermiddagar, för er som inte provat kan jag rekommendera detta starkt.

När jag satt på min sista lektion började det göra ohyggligt ont i kroppen. Det kändes som om jag var tokbakis (ont i leder och muskler), hade dundermensvärk (extra ont i mage och ländrygg) och superträningsvärk i låren (nej, det var bara ren smärta). Så jag och Ann-Sofie tog oss hem och lagade till lite middag bestående av kycklingkorv, spaghetti, ruccola och avokado. Det toppade vi med tzatziki vitlök ++. Mmm. Mat är bra - kropp blir glad. Nu har vi grym slappstund, eller lång nedvarvning kallar vi det. Jag har lovat mig själv att slappna av de kommande 24 timmarna.

En dag i taget, inte sant?

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0