Kroppsinlägg

Haha, jag är helt lyrisk över min rubrik. ;-)

Jag funderar över det här med kroppen. Alltså, jag har en kropp som är hyfsat vältränad och tar mig dit jag ska med den hastighet jag önskar (förutom när jag startar för sent...). Jag har två fungerande ben, två armar, ett bålparti, en rygg, ett par fötter och händer, ett huvud med ögonnäsamunöron osv. Hela kitet ni vet. Varje dag ser jag hundratals människor som ser likadana ut som jag, men jag vet att inte alla är lika nöjda med det de har. Hur blev det där så kallade idealet så starkt?

Jag ska inte snöa in på det här för jag skulle kunna skriva hur långt som helst om alla tankar som börjar snurra just nu, så istället ska jag delge er min favoritkroppsdel för tillfället.

 Min mage: Den är stark och bra, muskler både här och där men den är bättre än så. Den har det där mjuka lagret ovanpå, som gör att det kurvar sig beroende på hur jag sitter, vrider och vänder. Det finns liksom en charm där, en liten inåtnavel och en liten utputning på exakt rätt ställe.

Ja, det var dagens första visdomsord (även om det fortfarande är torsdag här i Boston) och bloggens allra första kroppsinlägg.



Kommentarer
Postat av: W

Ja du, din kropp har jag inget emot!!;)

2009-02-06 @ 15:38:40

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0