Godmorgon världen! 11:10

Jag vaknade med ett oförändrat tillstånd. Eller, näsan rinner mer nu än den har gjort tidigare och snoret liksom stockar sig där inne. Mmmmm.

Tur att jag inte har lektion förrän kl.16 idag så jag kan ta det lugnt tills dess. Då är det tydligen tänkt att man ska sjunga men jag tror jag får säga tack och hej till det idag. Visserligen går det att sjunga när man är sjuk och sångrösten fungerar ofta fint när inte talrösten gör det, men jag väljer att spara de tillfällena till konserter då man inte har så mycket val.

Ibland kan lärare resonera så att "men det här ska du se som ett konserttillfälle" fast så kan man inte säga. Jo, det kan man i och för sig, men jag har rätt att säga att jag känner till skillnaden. Det ligger någon romantik i att leka hård famelärare liksom.

Jaja, tur att det finns andra som gärna sjunger när man själv är sjuk.  :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mamalou

Hörrö hörrö,

och vad var det jag sa för några inlägg sedan

om att lyssna in kroppen

??

Ett moment som heter "invänta kroppen"

tills den är redo att sätta igång igen

dvs när den har återhämtat sig

ingår liksom..



när Du väl har fått sjukdom i kroppen

så har balansen redan tippat över ända

det kan ta sin tid

för kroppen att hela sig själv



Snabbaste vägen framåt i detta läge är att

stanna upp och lyssna inåt

därefter förflytta sig oerhört långsamt..

och därefter ännu långsammare

kombinerat med olika stöd för helandeprocessen



tills initiativet att sätta igång igen

kommer inifrån



inifrån Linda, inte från huvudet

inte från måste, borde, skulle



inifrån kroppens lust



En våg av lust att uttrycka sig på något sätt



Kan vara en frustrerande väntetid

men är motorvägen lik förbaskat

eller ska vi säga lik välsignat!

hihihi ;-)



Ta't lugnt

2009-02-02 @ 23:26:56

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0