Dålig planering slår alltid tillbaka

Nu sitter jag här i korridoren med mina harmoniläraklasskompisar och väntar på läraren. Vi började för en kvart sen och vi väntar fem minuter till.

Jag har sovit sjukt lite i natt men lyckades ta mig upp i tid, hoppa på T:n som kom precis när jag kom ut på trottoaren och dessutom hade värsta flytet, det tog nämligen bara 15 minuter att komma till skolan (det kan ta nästan 40 minuter om man har otur). Tre minuter över nio satt jag här på korridorsgolvet, alltså sju minuter för tidigt. Hallå, sånt händer aldrig mig.

Jag skulle kunna bli jätteirri nu. Jättejätteirri. Jag menar, jag skulle ju kunnat sova en timme till eller övat på låten jag ska kunna till ensemblen om två timmar, skriva ut låttext osv. Men jag blir inte irriterad. Inte idag. Jag står över det. För allt det hade jag kunnat göra igår om jag hade planerat bättre.

DET däremot är lite irri.



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0