Vår, regn och yoga

Igår var det varmt och jag drack eftermiddagskaffet bakom skolan på S:t Ceciliakyrkans trappa i solskenet. Idag har det varit lite mulet och småtrist väder med två inställda lektioner (av tre) men det har ändå varit en väldigt bra dag. Irriterande var att jag fick en poäng från A- på harmoniläratentan. De där ackordskalorna ställer till det, flera slarvfel hade jag gjort. När jag gick iväg på yogan nu på kvällen märkte jag att det visst börjat regna och det ska det tydligen göra imorgon också. Så jag ska gå och lägga mig nu och förbereda mig för en regnig torsdag som inte ska skada mig. Jag ska ta allt det gråa och blöta i min hand och rulla ihop det till en gnistrande boll som tar sig fram överallt och lämnar glitter efter sig. Det kan låta enkelt men det går inte om man inte får sin skönhetssömn. Så det så.

Godnatt!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0