Några drastiska förändringar i mitt liv.

Jag måste göra något åt det här, orkar inte vara sjuk och trött längre eller ha konstant mens.

1. Från och med idag slutar jag med mina minipiller.

2. Från och med imorgon (eftersom jag har en kopp kvar i kaffepressen) tar jag en veckas uppehåll i kaffedrickandet.

3. Imorgon går jag och köper järntillskott eftersom jag är trött och blöder i stort sett konstant.

Det kanske inte låter så jättedrastiskt men det är det. Särskilt det där med minipillerna. Men jag har en teori om att min kropp försöker tala om för mig att den inte vill ha dem något mer nu, och eftersom en av mina största rädslor är att inte kunna bli gravid i framtiden så är det bäst att jag lyssnar. Något stämmer inte och det kan ju bara bli bättre av att jag slutar med dem.

Kaffe dricker jag faktiskt inte så jättemycket i vår, oftast 1-2 koppar per dag men ibland tre fast aldrig på kvällen. Men det är faktiskt jättemycket egentligen med tanke på att jag inte behöver det egentligen. Förut drack jag bara fredagskaffe och det funkade finfint, förra året drack jag 4-6 koppar per dag så det är ju bara att jag skär ner på lika många koppar om dagen igen! ;) Nej nej, jag ska inte sluta med kaffe men jag älskar ju faktiskt te också. Särskilt rött.

Så nu reclaimar jag min kropp. HA!

Kommentarer
Postat av: Venla

låter som bra beslut, särskilt att sluta med minipillren.



Varma påskkramar från mig! :)

2009-04-11 @ 09:21:21
Postat av: MamaLou

En kopp kaffe om dagen känns fint. allt utöver det gör kroppen stirrig. Men, jag undrar hur bra det är med all denna soyamjölk.. men dricker jag bara en kopp soyalatte och inget mer än så, tror jag att det funkar. Omåttlighet (is my middle name :-) är däremot inte bra.



Åh va klok jag var nu då.. tror att det är dags för lite inre samling, intelligensen sitter på avbytarbänken märker jag... hihi :-)



Var rädd om Dig, lyssna på kroppens signaler och följ din intuition.. japp alla tre är förbockade

Kära Linda - Du har just klarat rond 1

och är redo att gå vidare till rond 2.

Mina damer och herrar

Stooooor applåd för...



L I N D A N I S K A!!!!!!!!

2009-04-11 @ 13:59:25

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0