Kväll och mensvärk

har jag fått något viktigt gjort? Njae, jag har suttit och skrivit ner utgifter från mina kontoutdrag eftersom det verkade lite upp och ner och så har jag betalat en mobilräkning men mer än det har jag inte fått gjort. Eller, jo jag har ju pratat med Freyja också, på msn. Det är faktiskt väldigt värdefullt att få lite systerdottertid för det är väldigt ofta vi går om varandra på msn. Härligt var det att hinna prata!

Jag har förresten min första mens sen jag slutade med minipillren, när jag la ner så fick jag förstås mens men sen har jag inte blött något alls på en hel månad, precis som det ska vara. Känns jättebra, naturligt liksom. Men det kändes inte lika bra när jag vaknade klockan 05:00 imorse av mensvärken från helvetet. Jag var vaken 1 1/2 timme av smärtan, försökte kupa händerna kring magen för att värma bort det onda och det blev väl tillräckligt varmt där mot slutet för att kunna somna om en stund. När jag kom till recording labben så hade brittanya smärtstillande, jag tog tre och väntade en kvart. Värken försvann väl lite halvt men jag tror inte de värktabletterna var min typ av smärtstillande. Det var ju också väldigt intressant att alla fyra sångarna hade mens just idag. Nu känner jag att den börjar komma tillbaka men det ska jag lösa med en liten promenad och tvätt/städkväll. Jag ska klippa naglarna också, jag älskar att klippa naglarna. Det är det värsta som finns när de är så långa att de når dator/pianotangenterna före fingertopparna, dessutom fastnar det massa smuts under dem. Blä. Jag har blivit som min syster, hon har alltid varit nagelpedant och jag förstår henne.

Ja, så intressant är mitt liv idag. Och jo, jag håller på att skriva en jazzballad som blir jättefin faktiskt! Barry, en pianist som jobbar på berklee som just pianist i två av mina voice labs ska spela in den på min förfrågan. Han älskar jazzballader och har magiska fingrar så det kommer bli vackert! Jag ska se om den är klar imorgon, då ska jag maila noterna till honom och vänta på att få en första tagning i inkorgen :)

Har ni det bra där hemma, valborgsfirare? Långhelg och allt, trist att man missade det just i år... :P

Kommentarer
Postat av: W

Jag har allt haft det bra! En av de absolut roligaste festerna på kåren någonsin!=)

2009-05-01 @ 13:07:48

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0