Fool's Day

April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!

Idag är det ju faktiskt 1:a april, eller Fool's Day som det heter här i USA. Då får man luras, precis som jag gjorde i förra inlägget. Det var skitjobbigt ska ni veta, jag är ett stort fan av att avslöja mina lurendrejerier i förtid men tack vare att jag hade lektion och övningstid på förmiddagen så lyckades jag hålla mig till nu... :)

På engelska går ramsan så här (fritt översatt. Förlåt pappa, jag förstår om det gör ont att läsa:
April, April you stupid herring in vinegar, I can fool you where ever I want!



Idag hade DN det här aprilskämtet i tidningen. Jag kan säga att det blir väldigt speciellt att läsa igenom nätupplagor och nästan förutsätta att allt är skämt, ibland blir det rent brutalt. Som artikeln Arbetslöshet-Nedlagda skolor-Längre vårdköer. Inte så himla kul faktiskt.

Nu har jag suttit utanför min sånglärares rum och väntat i 10 minuter, jag antar att hon inte kommer. Men som tur är så fick jag en kupong som gäller gratis kaffe/te på ett nyöppnat kaffeställe på Newbury Street, så jag får väl gå dit istället. Livet är gott.

Ps. Var det någon som gick på mitt lilla aprilskämt i förra inlägget? Jag tar gärna emot konstruktiv kritik tills det är dags för Maj maj måne, jag kan lura dig till skåne, eller May, May moon, I can fool you to a place in southern Sweden that once belonged to Denmark.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0