Claudia Galli och Acaijuice!

Om du går in på Claudia Gallis blogg så kan du förutom att läsa roliga och kloka skriverier även tävla om att vinna Acaijuice! Jag har bestämt mig för att jag behöver tävla lite mer i livet så jag ska absolut vara med. Självklart vill jag inte att du ska vara med eftersom jag får mer konkurrens då men ni kan väl gå in och läsa bloggen och länka vidare den så andra hittar till den också? :) Bra, då säger vi så!


Priset i tävlingen på Claudia Gallis blogg.

Mitt måbra-tips:


Jag har ett väldigt konkret må-bratips. Det handlar om sömn, men inte om hur många timmars sömn man ska ta sig. Nej, det kommer nämligen i andra hand. Det handlar helt enkelt om att gå och lägga sig när man känner att kroppen är trött.

Visst låter det barnsligt lätt? Men tänk efter, hur många gånger under en och samma kväll stoppar vi upp tröttheten i kroppen för att göra något annat viktigt, typ blogga (oops), läsa andras bloggar (ooops) eller kolla på något viktigt på tv (typ inte så viktigt egentligen kanske).

Testa en kväll då du stänger av datorn/tv/radion när du känner att du faktiskt är trött, även om klockan skulle vara så lite som nio, tio, elva eller vad som nu är tidigt för just dig. Det gör sån skillnad att inte sträva emot kroppen; även om du bara skulle få sex timmars sömn just den natten så har du fått en stor vinst av att somna när du somnade - på kroppens begäran.



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0