Uppmarksamma:

Hanne Hukkelberg. Hon ar en norsk musiker som ar alldeles ny for mig men jag blev tipsad av en columbiansk tjej som ocksa gar forsta aret pa berklee. Lustig varld, hon trodde Hanne var svensk och hon var bra nara.

Har ar ett lyssningsexempel:

Hanne Hukkelberg:



Har agnat kvallen at att fa en introduktion i Reason, Finale och Garageband. Det blir skoj detta.

Sen gick jag och Gabriela, en tjej fran Schweiz som ocksa ar 24 och darmed en av oss gamlingar alltsa, till en park och at lite middag. Det var valdigt trevligt, sa sjukt varm kvall. Runt 27 grader med all sakerhet, Det varsta ar nar man vantar pa tunnelbanan, det ar helt helt tokgalet varmt dar nere. Sen vet man aldrig om det ar knokfullt eller humant i de dar vagnarna. Luftkonditionering eller ej ar ocksa en standig chansning. Det ar verkligen inte gjort for att sitta, man ska sta nar man aker och det funkar ju visserligen battre nar man star som packade sillar...

Imorgon ar det sista provet for denna orientation week. Harmonilara typ. Sen ar det gratis bbq (yes) och pa kvallen far vi antligen lyssna pa musik i Berklee Performance Center. Det kommer bli party!

Langtar verkligen efter att sjunga nu, men jag maste saga att jag ar sjukt mycket mer forvirrad nu an jag var innan jag kom hit. Som tur ar finns det folk att fraga som har svar. Hoppas jag.

Pa mandag borjar lektionerna, vi far vara scheman pa lordag nar de placerat in oss i klasser efter vara nivaer i de respektive amnen vi haft prov i, for mig ar det sang, ensemble, engelska gehor och harmonilara.



Maste saga att det kanns som jag har hittat en fin van i Gabriela, vi har valdigt mycket gemensamt som att vilja utmana jantelagen och sa.

Imorgon ar det fredag, onskar jag kunde saga att veckan har gatt fort men den kanns som ett ar nar jag blickar tillbaka!

 

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0