Smaklöst

Kaffe smakar inte lika gott när man är förkyld tycker jag. Det är himla synd. Har just ätit min matlåda som nästan smakade någonting men den satt riktigt bra kan jag säga. Lektionerna på förmiddagen har gått bra, trots att det tog lång tid att ta mig till skolan.

Jag somnade vid fem, halv sex och sov till halv åtta. Halv nio skulle jag vara på skolan och ta igen det jag missade i fredags när jag försov mig och jag var redan ute för sent till T:n när jag märker att det står väldigt mycket folk på perrongen och väntar.  Lite för mycket. Efter några minuter kom en T, fullproppad. Den stannade ändå men ingen kunde komma in. Det blir verkligen knökfullt, folks ansikten plattas till mot fönsterrutorna typ. I stockholm skulle folk avsätta SL:s styrelse om det var vardag. Jag väntar ett par minuter på nästa men den kommer inte så jag börjar gå. Promenerar längs commonwealth ave. och slänger ett öga bakåt då och då för att hålla mig redo att springa till första bästa hållplats om jag ser en T. Jag ser en tillslut men den stannar inte, den är för full helt enkelt. 

Jag tar bussen efter halva sträckan, hoppar av vid Kenmore Square och promenerar de sista 7 minutrarna till skolan. Kommer 25 minuter försent men det gick bra ändå. Jag var ju fortfarande där en kvart innan lektionen började och hann ta igen det jag missat, dvs. se en del ur Charlie Chaplins "Modern times".

Nu sitter jag och lyssnar igenom det jag gjort på mitt arr som är midterm-uppgiften. Jag arrar om "You´ve got a friend" och det blir rätt coolt tycker jag. Någon slags G-dorisk bossa variant. Najs.



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0