Onsdag- en halv vecka har gått.

Tiden rusar iväg!

Nu är klockan tjugo i elva och jag har hittat en grupp i College Writing som passar mig bättre än English skills som jag läser nu.

Berättade jag om lektionen i måndags? Vi är två studenter som har engelska som andraspråk i min grupp, resten är amerikanare. I måndags gav vår lärare ut små lappar till var och en av oss och bad oss skriva ner alla böcker vi läst sen vi började high school på den här pyttelilla lappen vi fick. Alla började skratta, inklusive jag. Det var ju en absurd tanke att jag ska komma ihåg alla böcker jag läst de senaste nästan 10 åren tänkte jag.

Men så tänkte tydligen inte de andra. De skrattade för det var ju en absurd tanke att de skulle kunna komma på en enda bok de läst sen high school.

Ojdå.

Jag skrev ner författare jag läst alla svenskutgivna titlar av som Paulo Cohelo och Dennis Lehane, sen la jag till några andra lösryckta titlar och författare som ploppade upp ur huvudet. Jag och titlar... Iallafall sa min bänkgranne "du har läst mycket du!" och läraren sa samma sak.

Haha, jag som skämdes över att jag inte kunde komma ihåg hälften. 

Visst, det är ju en soft kurs för det krävs inte så mycket men jag kan ju lika gärna läsa College writing nu när det passar i mitt nya schema så kan jag dessutom tillgodoräkna mig det om jag vill läsa engelska på universitetet hemma sen.


Men nu:
Music technology och en kopp French Roast.

(What´s the coffee with the most intense flavour? Ok, I´ll take that one. Jag är ju svensk. SOM jag ska brygga kaffe när jag kommer hem i jul!)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0