Om mina skills på T:n

Som ni vet är ju T:n den där spårvagnsliknande tunnelbanemojjängen som tar mig till och från skolan när jag inte orkar promenera hela långa vägen. Jag är grym nu.

Mina skills består av:

att jag vet att the Green line (min linje alltså) är som Gröna linjen i stockholms tunnelbanesystem: kantad med förseningar och krångel. Allmänt känd för sin nyckfullhet bland alla T-åkare.

att jag vet att jag ska planera mer tid än jag tror speciellt i rusningstrafik för när T:n kommer och folk hänger utanför dörrarna för att det är så trångt så väntar jag på nästa istället.

att jag pga föregående skills alltid har med mig en bok i väskan att läsa när förseningar uppstår eller jag bestämmer mig för att vänta på nästa T.

att jag har kommit på vad jag kan likna en T-färd med. Kärlekstunneln på Gröna Lund. Ni vet de där stockarna man sitter i som flyter jättefint några meter innan man blir tvungen att vänta vid skogshuggaren och älvan för att vi var så dumma och gav vår stock skjuts så nu är vi för nära stocken framför. Fast Green line T:s från 3 olika destinationer som alla ska in på ett och samma spår vid första anslutningsstationen Kenmore där det dessutom är så sjukt mycket ombyggnad just nu så man knappt kan gå där heller. 

att det är meningslöst att åka T mellan kl.18-19 om man inte vill trängas för då åker alla Red Sox-fans till kvällens match på Fenway Park.

att även om man åker mellan kl.18-19 så går alla Red Sox-fans av vid Kenmore så då blir det bättre.

att det är alltid. alltid. ALLTID mindre folk på T:n som kommer efter den här.

att det är alltid. alltid ALLTID mindre folk i vagn nr.2 av 2.

Kommentarer
Postat av: "Karn din"

Haha, du skriver väldigt underhållande. Roligt att läsa!=)

2008-09-24 @ 14:12:42

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0