Min bostad pa Commonwealth Ave.

Sa har bor jag, med egen dorr upp till taket:


Dorren rakt fram gar upp till taket.


Fran andra hallet.


Taket.


Mer tak...


Utsikt fran tak :)


Min gata.


Fran taket nar jag kollade temperaturen i morse. Mycket fortjust i just - taket.


Sa har skont hade jag det i morse.




Glad blir man pa taket minsann!


Min sang som var en av de billigaste men jag somnade sa snabbt och sov sa gott inatt att den ar Val Godkand. Bordet kopte jag pa Saras grannes yard sale, lampan likasa. Alskar det dar bordet!






I sondags var jag pa Berklee och checkade in, igar var det lite moten och sa for oss nya, ca 900, studenter. 30% ar international students vilket ar valdigt kul! Manga berommer mig for min engelska och undrar var i usa jag ar ifran, det ar ju jattekul for nagon som mig som ar nojjig over att prata engelska.. Men det ar som lattare att prata nar ingen man kanner ar med tycker jag, da kan jag overdriva uttal och sa. Kanns kul! :)

Idag hade vi nivatest i musikteori, som att sitta pa musikhogskoletest over again bara det att nu var det ingen press att komma in, vi ska bara hamna i ratt grupper for var niva. Det var typ 35 grader i rummet och vi satt dar i 2 1/2 timme sa efterat var min hjarna mos. Puh.

Nu har jag suttit ett par timmar pa Starbucks nara dar jag bor med min nya MacBook (ingar i avgiften, alla far laptop med tillhorande keyboard for uppgifter, eller far och far, $3000 kostade det allt...)  och jar pratat med william pa skype over en timme. Sa skont med teknologi! Ska ivag och traffa min peer advisor nu, vi ska ata middag och forhoppningsvis fa veta allt vi behover.

Kanns som man varit har bra mycket langre an tre dagar, sa mycket intryck! Men mina rumskompisar, Tatiana och Johanna, ar hur gulliga som helst, vi kommer ha det jattebra under det har aret. 

Kommentera garna har pa bloggen, fragor som stalls svarar jag garna pa i nasta inlagg eller ett personligt mail om du hellre onskar :P

For dig som vill ladda hem Skype, gor det pa http://www.skype.se

Det tar typ 3 minuter sa har du det! Mitt anvandarnamn ar linda.niska
bara att adda sa kanske det ar DIG jag pratar med nasta gang, hahaha :D

Ta hand om er, jag ska dra mot min gratismiddag nu!



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0