Men jisses

Mentalt är jag just nu på väg hem. Men det är väl kaos som gäller i början och jag känner mig allmänt lite neggo. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

I eftermiddags hade jag första kurstillfället i Rythm section grooves for singers. Jag tyckte det lät som en bra kurs när jag läste vad den tog upp men i praktiken visade den sig vara liiiiite annorlunda. Kanske fyra av oss nio som är i min grupp som hade sjungit i ett band förut och idag övade vi på att räkna in. 1, 2, 1234.

TIll nästa vecka ska vi räkna in en tolvtakters-blues.

Idag frågade en av de i min grupp "varför heter det 12-taktersblues?".

Sen satt de och räknade på fingrarna när bandet spelade bluesen.


Och alla dessa frågor man skulle svara på när man ansökte hit, vad spelade de egentligen för roll? Då beskrev man nämligen typ hundra gånger vilken genre man ville arbeta med och sen gjorde man en audition och nu är allt det där typ raderat. För helt plötsligt får jag en jazzinfluerad lärare när jag vill jobba med modern r&b. Skumt.


Säkert är det inte så konstigt om jag känner mig som att jag vill tillbaka till det gamla med allt det här nya, kaotiska och lite otrevliga runt mig. Men ändå. Det känns som lite slöseri med pengar just nu faktiskt.

Jag längtar efter att den här känslan går över.

Kommentarer
Postat av: MamaLou

Ta det lugnt Linda. Så upplevde jag det också i vissa grupperingar, när alla sångare var samlade, att en del hade inte riktigt där att göra.



Men varför inte vända på tankesteken; låt Dig själv glänsa, se det som en övning att ta för Dig, att ge det Du har, var självklar, träna självförtroende.



Under dessa grupp-lektioner kan Du även vila, hämta in Dig, koppla av och bara vara, sjunga och var glad.



Och vilopunkter behövs när allt är i full gång och Du måste vara på topp hela tiden.



OM Du inte gillar Din sånglärare, be att få en annan, Berklee är såååå mycket jazz, men inte alla är lika mycket. Byt och njut av resan.



Kramar

MamaLou

2008-09-13 @ 12:22:32
Postat av: MamaLou

Förresten.. om att fastna i en tanke eller känsla man vill bli av med



börja med att

1. fråga Dig själv om Du kan acceptera, välkomna och släppa fram känslan i sin fulla kraft. Om Du kan välkomna alla tankar, bilder och känslor den för med sig. Släpp fram allt, ge det plats och utrymme, omfamna allt, tillåt allt.



När Du har gjort det,

2. fråga Dig om Du kan släppa den där känslan, bara just nu, bara för detta ögonblicket, bara släppa känslan och låta den försvinna, upplösas, förintas.

Om Du inte kan svara ja på den frågan, fråga Dig vilket Du hellre vill, ha den där känslan eller vara fri..

Ställ frågan på nytt och när Du svarat ja, frågar Du dig själv

3. När? När kan Du släppa känslan?

det enda svaret är "Nu"



Så tar Du frågorna om och om igen, släpp fram, släppa och när.. tills dess att känslan är upplöst, släppt och Du kan andas högt och fritt igen



Mycket effektiv och fantastisk metod, The Sedona Method, det här är grundfrågorna.

2008-09-13 @ 12:32:27

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0