Ikväll

har jag hoppat studsmatta på Healthworks. Jag har alltid hoppat uppåt men när man hoppar neråt istället blir det genast jobbigt. Fortfarande roligt. Men jobbigt.

Nu är klockan tjugo i elva och jag ska stänga av datorn, läsa min bok och somna. Jättejättegott.

Till middag blev det pizza (TÄNK! Endast 386 kalorier!! som det stod på skylten. Sen vad det var för övriga näringsvärden verkade inte spela någon roll, jag menar vem bryr sig om mineraler och vitaminer och annat som ändå finns i pillerform?) eftersom vi inte kommer in i vårt kök pga att de slipat och lackat om vårt vardagsrumsgolv så det har blivit jättejättefint! Men tyvärr ligger vardagsrumsgolvet framför köksgolvet så vi kommer liksom inte riktigt in där.

Pizzan smakade varmkorv. precis som jag kommer ihåg smaken av varmkorv iallafall, ni vet en sån där kokt som jag tyckte bäst om från grillen vid Östra med en pucko till. Sen sa det "krack" när skalet sprack av första tuggan och sen åkte vi Roslagsbanan hem till åkersberga, jag mamma och pappa.

Ja, det var ett barndomsminne jag delade med mig av där. Sen vad vi hade gjort i stan vet jag väl inte riktigt, något första maj-tåg kanske eller en konsert/teater. Något politiskt eller kulturellt var det nog iallafall. Det är tack vare en sån uppfostran som jag tittar på Uppdrag Granskning på SVT Play nu på äldre da´r.

Det var iallafall kyckling, spenat, fetaost, mozzarellaost och tomatsås på pizzan. Så vad var det som smakade kokt med bröd??


Men snälla, lämna mig ovetandes.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0