I vanliga fall gör jag inte så här.

I vanliga fall låter jag bli att prata jättehögt om saker jag lovar mig själv att sätta igång med för jag är så rädd att "misslyckas" med det. "Misslyckas" är alltså lika med att jag inte håller det jag lovat mig själv. Och ju fler som vet om det där jag lovar mig själv, desto större misslyckande för ett misslyckande som det då helt klart skulle vara är ju större ju fler som vet om det. 

Det vet ju alla.

Nej, jag tänkte faktiskt inte göra på mitt vanliga sätt i det här fallet för så märkvärdigt är det inte. Misslyckandet ligger i mina egna ögon och det kan jag faktiskt träna till något annat mer konstruktivt för mig själv. Så jag tänkte lägga mer fokus på det jag faktiskt lovar mig själv och alla de fantastiska orsakerna till att jag väljer att lova mig själv detta istället för att lägga all energi på rädslan att "misslyckas". "Misslyckas" måste ju i övrigt tillhöra gruppen Ytterst Subjektivt.

Jag lovar mig själv att avsätta tid till mitt låtskrivande.

Det kommer jag bara tjäna på.

Begagnat kontor, bara 325 000. En investering?



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0