Tankar i jetlag

Har varit ute på en tvåtimmars. På vägen bort luktade det höst, löven har lossat rejält från träden och de som hänger kvar är orange. Vackert. Det är inte jackväder än, mer kofta och halsduk kanske. 13 grader. När folk sa att hösten är lång här ljög de inte.

Jag införskaffade ny hudlotion, alg-börjes har snart gjort sitt, deo, schampo, glödlampor, tändare och parfym. Nyttighetsshopping alltså.

På vägen hem började det regna. Nu hör jag regnet landa på innergården med plaskigt läte men här inne värmer rökelse, rödvin och kaffe. Första glaset rödvin bjöd Johanna på för fyra timmar sen när jag just avslutat frukosten. Men jag har ju inget dygn så det var inga problem.

 Det är dags att packa upp och lära sig några låtar till på måndag. Och se ett par Höökavsnitt på svt.se/play.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0