Nyhemkommen från Indien.

Efter 30 timmar på resande fot befinner jag mig liggandes i min säng i Boston med laptopen framför mig.

Boston är höstfuktigt, det ligger löv på marken och när jag kom ut från flygplatsen doftade det hav och höstkyla istället för sensommarvärmen som slog emot mig när jag landade i augusti.

Jag vill inte alls just nu. I London gick det ett flyg till sthlm samtidigt som flyget till Boston och jag kände verkligen för att smyga mig på det till sverige istället. Det har varit en helt underbar indienvistelse och för första gången efter en semester utomlands känner jag seperationsångest. De Nio, alltså vi som spenderat dessa 2 veckor i Kerala tillsammans, har liksom vuxit samman och jag känner att det kommer ta en liten avvänjningsperiod innan känslan av saknad försvinner. TACK igen Malou för den här fantstiska resan.

Sen var det oerhört smärtsamt att lämna Ella i Qatar, trots att vi är vana vid att ses periodvis för att sedan inte ses på ett bra tag eftersom vi aldrig bott på samma ställe. Ella är ju min bästaste vän.

Innan jag beger mig ner till affären och köper havregryn vill jag citera mitt innersta jag just nu:
Vad gör jag här?

Kommentarer
Postat av: Emelie

gott att höra att du haft det bra i indien. Hoppas att känslan av att vilja vara någon annanstans än där du är letar sig bort. Du e ju en go, klok o rolig en, så du hittar säkert en glad känsla snart .. å så är det snart jul! ska försöka hinna med en helg i sthlm precis innan, så då kanske vi kan ta en rosé/glögg-kväll? vore skitskoj. kramar till dig fina vännen!

2008-11-08 @ 13:16:33

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0