Slutet av juli-inlägget

Jag har haft semester. När jag flyttade från piteå hade jag en underlig villfarelse att jag skulle hänga i berga mesta delen av de 10 veckorna innan planet går till Boston 30 augusti. Men det har jag inte gjort. Augusti däremot, då hänger jag 3 hela veckor minsann! Jag och William har visserligen spenderat den senaste veckan i åkersberga men det har ju varit mer på tu man hand sådär. Mycket värdefull tid, den sista långa perioden helt för oss själva på 5 månader. Och på onsdag har vi 10-månadersjubileum, kunde likaväl vara 10 år. Det är kärlek. Resten av livet.

William tittar på Clintan-western på tv och jag som visserligen tycker clintan hade ett fördelaktigt utseende på den tiden kände mig ändå manad att prioritera ett blogginlägg såhär i slutet av en månad utan inkomst. Blogga är ju iallafall gratis.

Livet är härligt, sommarvädret har varit fantastiskt både här och i Gullmark de veckor jag var där. Jag har snart klart papper för en bostad i Boston (med för hög hyra men å andra sidan är det ett tryggt område med joggingspår i närheten så det får ge sig) och jag hade räknat fel på antalet veckor innan jag åker så det är inte så fruktansvärt stressigt med allt som jag trodde.

Nästa vecka börjar Ann-Sofie jobba i Sollentuna, det blir härligt att träffa henne igen! Vecka 33 kommer jag vara hos Ella vilket bara kommer vara helt ljuvligt och imorgon sticker jag till Husbyöhn och jobbar en vecka. Men först ska jag lämna W på arlanda, fy. Jobbigt nåt så djävulskt. Men William kommer tillbaka, sista veckan innan boston så vi kan gråta ordentligt tillsammans. Men det känns ändå så bra, det finns inga tvivel i världen om att det här går. Om det mot förmodan inte skulle hålla så skulle det inte gjort det även om jag stannade hemma. Wow. Det är en häftig känsla som jag unnar alla. Och vi har ju något väldigt roligt att se fram emot som förhoppningsvis blir av då, den där sista veckan i augusti...

Här kommer ett litet snabbgenomdrag i bilder av vad jag har haft för mig på sistone:


Jag och Anna tog en kväll på Sjönära. Rosévin och gratinerade jordgubbar. Ojojoj.
Jordgubbarna var värda 109 kr. Bara det.


Jag åkte tillbaka till Gullmark tre dagar efter kvällen på Sjönära.


Jocke och Ann-Sofie sov över en natt på väg till Umeå/Stockholm. Här äter vi frukost.


Jag och W samma morgon.


När vi semestrade hos William låg vi på stranden...


...kelade med grisarna...


...härsade...




...skjöt med hagelbössa...


(vissa med mer mord i blicken än andra men vi hjälptes båda åt att göra köttfärs av makaronipaketet...)


...tog romantiska kvällspromenader och skådade gårdagens arbete...


...och bara njöt av och med varandra.


I åkersberga har vi cyklat till Vaxholm och pustat ut...




...cyklat hem igen från Vaxholm och skördat smarriga landsvägshallon...


...besökt vackra platser vid Åkers Kanal...


...pussats ihärdigt...


...kramat jätte-ekar vid Ekbacken...


...och åkt in till stan där vi njöt av lite fika.

Bilderna från tis-lördag finns inte på datorn än så de får vänta.


Om jag ska avsluta mitt blogginlägg med ett kraftuttryck eller liknande så får det bli detta som jag tillägnar alla semesterfirare därute:

Förbjud spraygrädde i Irish Coffee!
Endast äkta, hand/elvispvispad vispgrädde äga tillträde i min Irish!




Kommentarer
Postat av: ina

softa bilder:D spraygrädde i irish coffee lät inte som någon höjdare..

2008-07-30 @ 23:08:54
URL: http://iiiiina.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0