Vitlök

W gjorde tzatziki till middagen. Med mucho vitlök. Jisses. Nu ska va å det allra pliktskyldigaste bege oss till Kåren där det är någon födelsedagsfest w är bjuden till, enda kruxet är att ingen av oss är speciellt sugna. Ute är det -15 och massa snö, vackert på dagen. Mest kallt efter mörkrets inbrott. Vi var på bio 3an och såg I am legend, nya filmen med Will Smith ni vet. Den var helt ok, gav mig en del att fundera över. Scenariot är inte helt omöjligt att tänka sig; människorna kommer på något genmanipulerat virus mot cancer. De 10 009 försöksmänniskorna går det åt skogen för. Viruset blir luftburet. New York sätts i karantän. 5,4 miljarder människor dör. Resten av människorna är djur, rovdjur. Ja, ungefär så.

Gud skrider in och tar tag i saker och ting på slutet.

Men ärligt, filmen var faktiskt helt ok.


Nu blir det Kåren (hemma senast 23:30...)


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0