Så vackert. Så vackert.

Klockan är strax efter 23. Det är måndagkväll. Jag har varit i gasen sen halv sju imorse och mår riktigt bra måste jag säga. Kl. 08:00 skulle jag träffa basgruppen i skolan för att förbereda dagens redovisning. Jag gick vid halv åtta och tog vägen runt kyrkogården så jag fick en promenad innan dagen som jag visste skulle hålla på långt in på eftermiddagen började. Det visade sig vara en bra idé, snön gnistrade och de många minusgraderna avslöjade sig genom den bitande kylan i mina kinder. Jag älskar riktig vinter, bara ett skäl till att stanna i Norrland (Sorry Ella, du får flytta hit.)...

Efter att lunchen intagits och det fortfarande var lite tid över innan redovisningarna skulle fortsätta passade jag på att ta en kort promenix till, även denna gång runt kyrkogården (tack Ann-Sofie för att du visade mig hur lugnt det är där) och fick min dos vind inklusive snö i ansiktet medan det fortfarande var ljust. MYCKET lyckad idé. När sista redovisningen var gjord satte vi oss ner med basgruppen och gjorde klart rapporten som ska lämnas in senast lördag och efter det, omkring kl. 17, vankades kammarkörsstyrelsemöte.

Halv sju kom jag hem och såg att det var intensivjympa eller pilates boll 19:15. Bytte om och drog ner till Korpen. Tog lappen till pilatespasset men ångrade mig fem över sju. Det blev intensivjympa. Jag kan ju säga att det här träningspasset hade jag längtat efter heeela dagen, det gjorde verkligen min dag helt enkelt! Det var en vikarie vars pass inte var lika hysteriskt up-tempo som den ordinarie superkvinnans pass men jag kan lova att ankgången kommer försämras de kommande dagarna. Detsamma gäller förmågan att få in överkroppen i trånga skjortor eller tröjor. Ryggsäck med båda armarna i kan bli svårt. Skratta för mycket vet jag inte heller om jag vill göra, inte heller böja benen den lååånga vägen ner till toalettsitsen.

Vi får se helt enkelt.

Efter att tagit mig hem på mjölksyrans vingar blev det en snabbdusch och sen kanelbullar och chaité hos Ann-Sofie. Kanske ett av de bästa sätten att varva ner och slappna av? Förutom rosévin förstås.. ;)


Jo, just det: Linda Niskas EGO-show på Krokodil lördag 16 februari kl. 14! Välkomna!

Kommentarer
Postat av: saran

va duktig du är, jag har inte vart på korpen sen innan jul. det känns så långt till stan när cykeln inte fungerar!

2008-01-15 @ 15:14:24
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0