Christer Sjögren till Serbien II

Alltså, jag blir så trött. Ta nu och kolla in Chrillan. Se ironin, lyssna til alla schlagerklitchéer som samlas i dessa tre minuter. Hör Sjögrens stämma när han tar tonerna med grävskopa. Se ironin. Vilken SMASK-hit som helst.

Varför händer det att vi lyssnar på "Ska vi plocka körsbär i min trädgård", "Diggelo Diggeley", "Främling", "Det börjar verka kärlek banne mig" och "Tusen och en natt"? Ironin. We love it. Åtminstone jag som är född 1984 och därmed invaggad i ironins generation 1.

Och har ni inte sett ironin som gör I love Europe till ett vinnarbidrag så ber jag er bara, försök igen. Och igen.

Christer Sjögren, I love Europe

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0