Varför?

Det händer att jag okynnesläser bloggar. Jag letar efter något, inspiration, ihjälslagen tid, nya perspektiv eller liknande.

Nu har jag insett vad jag måste leta mer efter. Bloggare över 18 som bloggar om något annat än mode.

De använder modetermer på ett sätt som mer liknar grekiska för mig; jag vet att byxor sitter på benen och mössa är bra när det är kallt för mycket av kroppens värme åker ut genom huvudet. Shit vilken tid det måste ta att lära sig allt det där, och sen när man lärt sig måste man hänga med för annars går allt man lärt sig emot en själv och blir ens egen dödsdom - Otrendmedveten.

Fast jag måste säga att jag kan bli sjukt positivt överraskad när jag då och då hamnar på någon blogg som verkar riktigt vettig och är bra skriven, samt huuuur snygg som helst och så skrollar man ner till inlägget: "Jaha, idag var det skola igen. Efter skolan gick jag och XX till NK och tog en fika innan vi provade partytoppar till helgen. Men nu ska jag inte skriva mer, måste skriva klart SO-uppsatsen och plugga på engelskaglosorna till imorgon."

Men internet är ändå lite roligare med alla dessa bloggare i olika åldrar intressen för jag inser helt plötsligt hur kärringaktig jag kan vara redan som 24-åring. Skämmes. Jag hade nog också en och annan partytopp i min ägo när jag var 15, sanna mina ord.

Bara för att kontra inläggets innehåll så länkar jag till en blogg vars skribent är flera år över 18 och bloggar om annat än mode (förutom när han visar skorna): http://soranismail.bloggagratis.se/

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0