Luciatåg och svensk julmarknad

Igår var det premiär för Luciatåget med SWEA. Tågen gick av stapeln två gånger under julmarknaden som hölls på Cyclorama här i Boston. Jag visste inte att det var möjligt att samla så mycket koncentrerad julstämning på en och samma plats. De som arbetade på marknaden på olika sätt vilket inkluderade oss i luciatåget bjöds på fika. Det var sill, knäckebröd, lussebulle med mandelmassa, pepparkakor och ost med tillhörande osthyvel. Jag överdoserade det samtliga och kaffe förstås. Finns det (gott) gratis kaffe kan jag inte kontrollera mig själv, I am the Swedish Coffee Hulk.

Jag köpte en saffranslängd, två paket pepparkakor och ett paket Arvid Nordqvists mellanrost när det var halva priset på slutet av marknaden. Jag köpte INTE kaviar eftersom jag inte ens kan pussa min fästman direkt om han har ätit kaviar just nyligen. Det är en av de få matprodukter jag tycker sverige ska skämmas över. Men jag gillar bilden av pappan som gick med ett barn i ena handen och en stooor, genomskinlig påse märkt typ Svenska matvaror eller något sånt som endast innehöll två tuber kaviar som låg och skräpade på bottnen. Jodå, fint ska det vara.

Här kommer lite bilder från gårdagen:


Många har mailat och bett mig ta reda på detta, och JA - även Dalahästen tar VISA och Mastercard.


Från lite halvt backstage corner left liksom.


Som sagt, det var koncentrerat av julstämning. Väldigt lite lagom för att vara svenskt.


Kexchoklad, marabou, pepparkakor, Önos, lingonsylt, sirap, vanlijsåspulver...


...till och med en Moraklocka var ditsläpad.


...julmust, apelsinjuice, våfflor med sylt och grädde...


Och tombola.

Om några timmar ska jag bege mig till Scandinavian Living Center i Newton och lussa. Jag är inte helt laddad kanske.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0