Jul, jul. Strålande jul!

Om 19 dagar lyfter mitt flyg mot sthlm, arlanda och därefter får jag återse Åkersberga.

Efter sånglektionen idag åkte jag till Trader Joe´s och veckohandlade. I köket finns det nu vissa ledtrådar till min jullängtan:

1. En chokladadventskalender.
Jag var överlycklig när jag insåg att jag är vuxen nu och får ha en sån om jag vill. När jag var liten var det ju höjden av lyx även om jag visst fick en sån något år här och där. Och nej, det fanns liksom inga alternativ på adventskalenderfronten här.

2. Ett paket pepparkakor.
För jag är som sagt vuxen nu vilket innebär att jag kan ha godsaker hemma utan att äta allt på en gång så det här paketet kommer räcka jättelänge. Eller, va..?

3. Apelsinrooiboste. Alltså apelsin-rooibos-te. (Ibland är det inte lätt att vara en så nitisk ickesärskrivningsmänniska som jag och fortfarande göra sig förstådd).
Luktar som apelsiner med nejlikor i. Vet inte varför jag tycker det luktar jul för så vitt jag kommer ihåg har vi aldrig haft något sånt hängande i fönstret men jag vet att mina systrar har haft det. Hmm.


Jul.

För mina föräldrars skull informerar jag härmed om att jag även har matlådor för veckan och frukt, grönsaker, mjölk, ägg, bröd, kaffe och mat till middag samt frukosttillbehör för minst en vecka framåt.





Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0