Nattgåva till läsarna!

Så här ligger det till. Jag har älskat Bon Jovi sen jag var 6 år gammal och är lika barnsligt förtjust i dem fortfarande. Det är ju så med gamla idoler, även om det de gör nu inte är lika bra som det de gjorde tidigare så har man en skyldighet att stå upp för dem och fortsätta älska dem. Som med Bon Jovi t.ex. Jag kommer ihåg när jag var 8-9 år, Keep the faith-albumet hade just släppts (på CD!!) efter deras fyra år långa paus. Jon hade klippt av sig pudelfrillan och skaffat en riktigt sensationell, modern frisyr och även de övriga bandmedlemmarna hade ansat och tunnat ur sina hårsvall lite här och där. Än skulle det dröja till nästa millenium innan jon vaxade bröstet.

Iallafall så satt jag på golvet framför MTV (som var värt något i början av 90-talet, tänk vad jag kommer ihåg!) och blev så glad när jag såg att det var Bon Jovis tur att vara på MTV Unplugged. Jag rafsade snabbt fram en videokasset och tryckte på rec. Videobandet finns fortfarande kvar i en kartong i piteå och den (och SNL-avsnitt från dåvarande ZTV) är ett starkt skäl till att jag har kvar min gamla video, då kan jag fortfarande få se det som är på videobanden med färg och allt... Hur som helst så dök den akustiska versionen av Livin´ on a prayer up. Så jävla bra tyckte jag då. Bra nåt så djävulskt tycker jag idag.


Varsågoda, min gåva till er:


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0