Det är det här med visum.

Skulle hämta pass på indiska ambassaden med mitt turistvisum mellan 16 och 17 idag. Tjugo i fem stod jag och ringde på klockan. Dörr öppnades inte. Repeterade. Nope. Inget hände. Tittar till höger för att kolla öppetiderna, måndag till fredag 09:00 a.m-5.30 pm. Men så tittade jag lite längre ner på anslagstavlan och inser att idag, 15 augusti är det någon slags helgdag och då är det stängt. Men hoppsan då, jag som ska stå och knacka på amerikanska ambassadens dörr med mitt pass i handen på måndag morgon kl. 09:00! Höll på att bryta ihop men det är svårt när tusentals fredagsfirande stockholmare ser sådär härligt glada och hoppfulla ut inför helgen och dessutom är precis överallt. ÖVERALLT.

Men jag vet att det löser sig, kände att jag hanterade situationen bra. Det löser sig. Inte gråta inte gråta det blir bra inte gråta sådärja.

På måndag morgon får jag helt enkelt be indiska ambassaden frångå sina utlämningstider (16-17) och ge mig passet kl.09:00 SHARP så jag sen kan ta mig till amerikanska gaaaaalet snabbt utan att se ut som en nervös terrorist. Det är tajt nu. Det är verkligen tajt nu.

Men som med allt annat i mitt liv kommer alltid det bästa efter en rejäl kulm av saker som ska göras, stressas igenom och oroas över. Så därför oroar jag mig mindre. Eller...jo. Förstår ni?

Kommentarer
Postat av: Josse

Lugn och fin baby, det kommer ordna sig! Hmm...jag ska nog ta och ringa dig efter jobbet idag, dags att styra upp nåt inför nästa vecka!! Puss!

2008-08-15 @ 21:33:09

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0