Våren är här! (nära iallafall)

Låt mig berätta något om norrländsk vår: den är ganska icke-existerande. Istället har vi något som kallas vårvinter, vilket är precis vad det låter som. Snön ligger kvar och det kan vara nog så kallt vissa dagar men ändå är det något i luften som lägger till ordet vår framför vinter. Vårvinter. Nu är den dessutom rätt så långt framskriden eftersom det är nära på torrt och snöfritt på gångvägarna så man kan byta till vårskor. I varm dag nu i veckan (9,4 grader varmt!) skottades basketplanen på ankars fri från den sista snön och några timmar senare var det dunkadunka och öl och sol och människor UTAN jacka på plats. Runt omkring basketplanen ligger snön kvar med skare, men under skaren töar det. Vårvinter.
I slutet av maj eller början av juni blir det sommar på en dag. Men tills dess: vårvinter.

Häromdagen fick jag dra ner värmen i bilen från max till min. Ute fick jag ha vårjacka med tjockvantar till. Vårvinter.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0