Övertorneå lördag 27/10

image56
Övertorneå kyrka till höger.

Jag har visst inte nämnt så mycket om vår resa till Övertorneå med Kammarkören förra lördagen. Den var fantastisk. För det första var det väldigt tveksamt i början av hösten om vi överhuvudtaget skulle åka för det skulle vara så många borta på höstlov och vi saknade repertoar. Men konserten var utannonserad och vi bestämde oss för att göra det bästa vi kunde av situationen. Ca. 13 tappra kammarkorister (av ca.25) satte sig (efter lite förmiddagsrepande i aulan) på bussen vid lunch på lördagen. Halv tre var vi framme i Övertorneå och stillheten var total. Det är det där med att lämna allt vad E4 heter till förmån för mer buckliga vägar med renar vid vägkanten som gör att jag kan känna mig så hiskeligt mycket stockholmare. Det är så exotiskt på ett högst positivt sätt.

Väl framme i kyrkan var det repdags och det gick effektivt så de korister som skulle göra lite solonummer under konserten hann repa i lugn och ro. Alla hann dessutom äta (på den lokala pizzerian. Kalles kan slänga sig i väggen, det är här man hänger på fredagkvällen) i lugn och ro innan konsertn skulle börja kl.18:00. Helt sjukt otippat som Martin Fabian skulle uttrycka sig.

Allt var så skönt! Vi blev så otroligt varmt välkomnade och det blev en fin konsert. En musikalisk konsert där det verkligen kändes som att vi som var där verkligen ansträngde oss för att det skulle bli så bra det bara kunde bli. Solisterna gjorde jättebra ifrån sig och det var härligt att få njuta av att lyssna på sina vänner också. Är för lite sånt annars. När Amanda spelade sitt Chopin-stycke och resten av oss i kammarkören satt i bänkarna och lyssnade fick jag en överväldigande känsla. Det var känslan av total och fullkomlig lycka. Just där och just då stämde allt för mig.

Jag minns att jag tänkte att: just nu, just i denna stund, kan saker och ting i mitt liv inte vara bättre.

Efter konserten blev vi bjudna på fika i församlingshemmet och vi kunde konstatera att det var en nöjd kör med de rätta blodsockernivåerna som åkte hem till Piteå igen på kvällen.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0