Historik IV:

Söndag kväll. Tillbaka från massagekurs, helt mör i kroppen och av den yttepyttelilla sömnen som gavs natten innan. Middag och lite soffa innan jag drog iväg till konsert i Öjeby kyrka där jag lyssnade på Duruflés reqviem. Det var ljuvligt. Ända sedan Jenny av en händelse sa att hon skulle vara med och sjunga det så har jag haft en stark känsla av att jag skulle åka och lyssna. Jag bara visste att jag skulle njuta, vilket jag också gjorde. En stund var jag rätt så oladdad, ville bara vara stilla och hemma. Men när jag väl kom dit och såg kyrkan torna upp sig framför mig i all sin ståtlighet med det tysta snöandet runt omkring visste jag att jag var på rätt plats. Det var en varm och vacker konsert.

Mitt första besök i Öjeby kyrka var unikt.

image80
Jag tappar andan.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0