Fasta rutiner?

Rutiner i all ära, men jag föredrar när livet inte är skrivet i sten. Så blir det verkligen med bebis i familjen.

Igår satt jag och ammade Sigrid mellan kl.17-20. Not a joke. Inte särskilt ovanligt heller, det är dygnets amningsprimetime och jag får vara glad att den äger rum en så human tid istället för på natten. Sen la jag Greta (jajemen, fortsatt amning där också) och vid 22-tiden vaknade jag, nöjd och utvilad och gick upp och tog en sovande Sigrid så William kunde göra sig klar för natten.
Sen blev det liggamning i soffan tills vi somnade, och där ammade och sov vi så gott jag och Sigrid att vi stannade där till halv sju-snåret då resten av familjen gick upp. Då tog jag med henne in i sovrummet för en sista timmes sömn i sängen.

Och DÄR, gott folk, har vi ett av många exempel på hur en kväll/natt/morgon kan se ut här hemma. Jag har iallafall sovit jättegott :-)


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0