Ljuset faller och då börjar det brinna.

Alltså. Greta kan ha de mest fantastiska utläggningar om allt möjligt, ofta på morgnarna. Imorse kröp hon upp till mig när jag vaknat efter min lilla sovmorgon och la sig och mös med mig under täcket. Sen drog storyn igång. Jag måste erkänna att det är svårt att hänga med när hon berättar så engagerat och inlevelsefullt, men det var något om "lampan ramlar, ljuset faller ner och då börjar det brinna. Här. Inte här i sovrummet, i badrummet." Jag frågade om hon hade drömt det och då svarade hon ja, vilket hon alltid gör om man frågar om hon drömt det hon berättat så det säger egentligen inte så mycket... "Ja" är också ett mycket vanligt svar om man ställt en fråga som hon absolut inte har förstått, men då brukar man ana på betoningen hur det ligger till.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0