Två 2 1/2-åringar och en tiomånaders.

På onsdagar hämtar jag Greta från dagis 13:30 och just idag var vi bjudna hem till Isabelle som är två månader äldre än Greta och som vi lärde känna genom en umeåmammortråd på familjeliv när våra ungar var spädbarn. Nu går Greta och Isabelle på samma dagis fast på olika avdelningar, och eftersom Isabelle också går hem 13:30 passade det ju himla bra att ses idag.
 
Det hela började bra, de gav varandra lite komplimanger i stil med "vilken fin tröja du har" och "vilken fin mössa du har" och gick sen och utforskade Isabelles rum. Isabelles lillebror var väldigt nyfiken och är i "ställa sig upp mot allt jag kan"-åldern vilket var en tålamodsprövning för Greta som är van vid att ha grejer för sig själv. Efter att vi fikat lite mellis fortsatte leken, Greta mös ner sig i Isabelles säng och Isabelle fick lägga sig bredvid och mysa en stund. Sen gick Isabelle till leksaksspisen och lekte vilket gick bra tills Greta fick för sig att hon ville göra samma sak och argumenten "Isabelle hade den först" och "ni kan leka tillsammans" lades fram uppenbart auktoritetslöst och var fullständigt befängda idéer till att börja med enligt 2 1/2-åringarnas reaktioner. Så ja, till slut fick ingen leka med spisen. Men ett riktigt praktgräl behöver vi väl alla ibland? ;-)
 
Nästa gång får de komma hit, vi får se vad som blir populärast att leka med då...
 
 

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0