Sy?

Jag har fått två jättefina syböcker i födelsedagspresent av mina föräldrar. Jag vet inte hur mamma visste att hennes raggsocksstickande dotter hade lite planer på att börja försöka sig på sömnadens ädla konst, men hon är väl intuitiv helt enkelt. Så nu vill jag köpa en sån här:
 
 
...och sy en tröja ur boken till vänster:
 
 
 
Det här kanske inte verkar så dramatiskt, men jag har inte några fina minnen från symaskinskommunikation direkt. Väl genomfört förarbete och mycket tålamod tror jag kommer vara min största utmaning. Har en känsla av att det första jag kommer göra är att ta ett gäng gamla lakan och sy märkliga mönster och så. Sen kanske jag tar en gammal t-shirt och syr på några coola (iallafall i mitt huvud) tygbitar som ska piffa upp (i mitt huvud). Har jag väl kommit så långt så borde jag kunna ta mig för det där mönstret som är det lättaste i hela Jennys bok. Min dröm framöver är att sy skjortklänningen i samma bok, men jag tänker inte börja med den. Knappar och sånt, ujujuj.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0