Grattis på namnsdagen!

Igår var jag helt säker på att det var torsdag 28/2 och att jag och Greta hade namnsdag. Förvisso hade jag jobbat enligt onsdagsschema men det gav mig ingen hint alls om att det inte borde kunna vara torsdag. Så på väg hem från dagis lät det så här:

Jag: Vet du vad Greta, idag har du och jag namnsdag! Grattis på namnsdagen!
Greta: (smakar på ordet) namnsdag?
Jag: ja, för idag är det Maria och både du och jag heter Maria i mellannamn. Greta Maria Niska Selberg, och jag heter Linda Maria.
Greta: jag heter inte Maria!
Jag: jo, i mellannamn.
Greta: nej, jag HETER inte Maria!
Jag: (känner pedagogiken rinna mellan fingrarna och ser hur fem års lärarstudier kastas i sjön) jo, fast vi kallar dig bara för Greta.

Vi släpper diskussionen till sist. Grattis på namnsdagen alla Marior!


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0