Tutteee!

Greta håller som bäst på att utveckla sitt språk. Det är en fantastisk resa att följa!

Topplistan just nu (utan inbördes ordning):

Tutteee = tutte (napp)
Tack = tack (sägs när man får något man bett om, t.ex de omåttligt populära pumpakärnorna. Oerhört artigt.)
Mamma = mamma, kvinna, amma
Pappa = pappa, man
Mammu = farmor, väldigt ofta följt av ordet...
...Kacko = traktor (eftersom det finns en sån hos farmor och farfar som Greta dessutom fått åka i)
bäbäh = baby (t.ex. när mamma eller pappa säger yeah baby)
G'nga = gunga
G'ngatt = godnatt (sägs runt 12:00 och runt 19:30, då är det bara att hämta tutte och snutte och lägga sig i sängen)
Ok = bok

Tänk, om tre veckor blir Greta ett och ett halvt år. Tiden. Vad händer med den egentligen?

Kommentarer
Postat av: Ella

1 och ett halvt. Herregud! Sen måste jag förstås protestera över tutte/napp. Hehe.

2012-03-14 @ 17:57:30
URL: http://atatranakampa.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0