Tredje jobbveckan och mammatillvaron

Det är häftigt det här med att jobba på dagarna och se hur William och Gretas relation får växa till. De hittar sina rutiner, sina sätt att göra grejer på och jag får komma hem och mötas av en tjej som jag plötsligt tycker har växt bara sen jag såg henne dagen innan. Eftersom jag ofta går hemifrån nån gång efter sju på morgonen och Greta gärna sover till åtta, halv nio på morgnarna så är det inte ofta jag hinner umgås med henne nånting på morgonen. Så fort jag kommer hem från jobbet ammar vi, och sen rullar kvällen på tills hon somnar vid halv åtta, åtta. Vi äter middag tillsammans (oftast, är jag hemma senare än halv sex så har hon redan ätit), gosar, leker, kvällsfikar, ammar lite till och borstar tänderna. Kvällarna går oerhört fort och jag riktigt njuter på helgerna när jag får chans att gå upp med henne och få en massa fler timmar tillsammans, och göra sånt vi tidigare gjorde varje dag då när jag var den föräldralediga. Typ byta morgonblöja, äta frukost ihop, läsa massa böcker och så vidare.

Amningen nattetid är inte lika intensiv som den var första veckan, precis som jag räknat med. Och jag trivs oerhört bra på jobbet. Det är så kul att undervisa och jag älskar kontakten med eleverna. Det är som att jag fått en nytändning i mitt yrke (även om jag inte hade hunnit jobba mer än drygt en termin innan jag fick Greta så jag var inte direkt gammal i gemet innan heller...). Kollegorna är jättetrevliga och det är verkligen roligt att gå till jobbet, även om den här veckan och förra var oerhört intensiv med nästan enbart undervisning i min 87,5% tjänst.

Om jag glömt nämna vad jag jobbar med så är jag musiklärare och sångpedagog. Lämpligt nog är min älskade make just precis det, så nu vikarierar jag för honom under tiden han är föräldraledig på ett estetprogram på ett gymnasium här i Umeå. Nästa vecka kommer det vanliga schemat igång så då kommer jag få in lite planeringstid också, det ska bli skönt. Dessutom slutar jag 11:30 på torsdagar och då är tanken att jag ska hinna jobba med lite andra grejer så jag fyller ut mina procent lite. Renskrivning av noter, massagekunder (boka!boka!) och lite körvikariat står på agendan, dessutom ska jag lägga undan en timme i veckan till att skriva musik. Det är ett löfte till mig själv.


Kvällsfika.


Kommentarer
Postat av: Typ alla i världen

Du är finast....=)

2012-01-27 @ 19:26:58

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0