15 månader!!!

Idag blev Greta 15 månader (aaaaahhhhh, var tar tiden vägen???) och det var en dag med stora förändringar. Min föräldrarledighet är över för den här gången så nu styr William rodret här hemma. Jag gick iväg för att styra rodret som vikarie för William som musiklärare på JB-gymnasiet - ibland är det bra att ha samma yrke ;-)

Det var med lätta steg jag promenerade de fem kilometrarna ner till jobbet klockan sju imorse, och det var med lika lätta steg jag promenerade hem vid halv fyra (det gör skillnad att inte ha ett barn på magen eller ryggen). När jag stoppade nyckeln i låset hemma hörde jag glädjetjut ifrån lägenheten och när jag kom in i hallen kikade ett rufsigt huvud försiktigt ut genom dörröppningen från musikrummet och ut i hallen. Sen gjorde Greta det närmsta hon kan till att springa mot mig och la samtidigt av ett übersoprantjut i min riktning.Helt fantasiskt! Hon kastade sig upp i min famn och gosade en stund innan hon började dra lite i urringningen. Med skor, halsduk och täckbyxor kvar på satte jag mig ner på hallgolvet och ammade min underbara dotter. Att ett sånt här välkomnade är möjligt! :-)

På väg till jobbet imorse.



Älskade, finaste, förvånade, underbara Gretisen häromdagen.


Och nu lever bloggen igen men jag har problem att blogga från iFånen (som jag fick i julklapp och det var en total chock men jag blev jättejätteglad!) så två utkast har jag fått slänga hittills eftersom de inte gjort nån nytta över huvud taget. Hoppas jag har kvar några läsare! God fortsättning på er.


Kommentarer
Postat av: mamma Niska

Jag blir avundsjuk på er när jag ser bilden på vägen till jobbet. Varför har inte vi sådan snö här nere?

kramar till er alla

2012-01-10 @ 09:00:38
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vill oxå ha snö! :)



Vår lilal blev 14 månader häromdagen! Var sören blir tiden av!!

2012-01-10 @ 11:05:28
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Karin

Å jag blev så rörd att det kom tårar när jag läste om ditt mottagande!



Jag kollade lite på dina gamla BLW-inlägg och undrar var ni köpt "klädskyddet" med djur på som Greta har i inlägget Spaghettikoden. Skulle vilja ha likadant! :)

2012-01-10 @ 11:31:52
URL: http://www.medbebisibagis.wordpress.com
Postat av: Trill o Bit - ammar och bär

Jag fick också tårar i ögonen :-) Vad fint, och kul att du är tillbaka!

2012-01-10 @ 17:00:27
URL: http://trillobit.blogspot.com

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0