IT-geni i tidig ålder

Våra ungar kommer ju vara IT-genier innan de kan cykla, så är det bara. De behöver inte ringa och prata med en förälder för att få reda på om XX är hemma och kan leka - istället skickar man iväg ett sms eller något ännu mer avancerat som dyker upp. Bluetoothtelepati kanske?  Här hemma får iallafall Greta veta att en hemtelefon ser ut såhär:



Men vad hon gör med min sån här...



...när jag inte är uppmärksam, det är en helt annan femma. Att min startsida när jag öppnar firefox ser ut såhär:



...beror inte på att det är jag som lagt in http://xn-- -0fab2ey8l/ som startsida. Det har någon annan gjort, en någon annan som inte ens mäter 80 cm. Och varje gång hon knappat loss en kortis så har hon plockat fram någon genväg till något som jag inte visste om eller ens förstod att jag behövde. Tyvärr hittar jag aldrig igen det sen men det känns ju skönt att jag varit med och avlat fram någon som kan hjälpa till med den saken.

Och jag har inte orkat byta tillbaka till min gamla startsida än. Det är för avancerat.

Kommentarer
Postat av: Familjen Toad

Så där gör Toadsen med. Han lyckas starta program jag inte ens visste att jag hade, han skriver symboler jag inte har en aning om hur man knappar fram och han googlar på de mest konstiga saker. :D

2011-10-28 @ 06:56:25
URL: http://audhumble.se
Postat av: Lisa

Så gör Björn också. Han har ändrat både textstorlek och språk på min dator innan han ens fyllde ett och det tog en evighet innan jag lyckades hitta hur man skulle återställa det. Jag fattar inte hur de kan vara så snabba och bara slänga ur sig ett kortkommando innan man ens hinner reagera!

2011-11-01 @ 08:55:17
URL: http://www.avanai.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0