Vad är normer?

Sen vi fick Greta har jag funderat väldigt mycket på det här med normer kring föräldraskap men även runt om i övriga livet. Kanske att ni som läser det här redan har klurat på det här och kommit fram till något liknande det jag skriver, eller så har ni inte det men ni får gärna kommentera vad ni tycker och tänker kring det här ämnet.

Jag har kommit fram till att en norm tycks vara "det som alla andra gör". Så egentligen finns det inget vettigare bakom normerna mer än att "alla gör så". I vissa fall "gör alla så" för att det finns forskning bakom eller larmrapporter som skapat rekommendationer men i vissa/många fall lever gamla, motbevisade forskningsresultat kvar och fortsätter leka norm bara för att "alla gör så".

Jag lämnar ämnet där för nu, orkar inte grotta ner mig för tillfället men det har med matintroduktion att göra och egentligen spelar det ingen roll för jag och William gör som vi känner är rätt med Greta och det är det viktigaste.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0