Ett år har 352 dagar?

Häromdagen skrev jag ett sms till en person som står mig mycket nära. Jag var väldigt trött tror jag, för jag kunde för allt i världen inte komma på hur många dagar det är på ett år.

Vissa saker kan man bara, eller hur? Som att februari har 28 dagar, året har tolv månader och fyra årstider. Men hur många dagar har året då? Jag blev sjukt irriterad på mig själv eftersom den informationen ingår i samma mapp som de om månaderna och februari.

352 dagar, kom jag på sen. Året har ju 352 dagar. Skönt, då kunde jag skicka iväg sms:et.

Långt därinne kände jag att det klingade fel. 352, näää. Det är typ...356! ja, jag har det! 356 dagar på ett år. Nej, det klingade inte rätt, jag kände mig inte säker. Jag fick ta fram kalkylatorn på mobilen och räkna 31+28+31+30+31 osv... jag kom fram till 334 dagar. Fan, jag glömde oktober. Ett år har tolv månader...

Jag la ner. Sent på kvällen kom jag på att ett år har 365 dagar. Men jag vet vad modal interchange är, vet du?

(Självklart gjorde jag research på google innan jag publicerade det här inlägget och kollade så att året verkligen har 365 dagar. Jag fick IG i matte B för att jag inte gick på lektionerna men jag slutade gå på lektionerna för att jag inte kunde räkna.)

Kommentarer
Postat av: Anneli

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! och vatten fryser vid noll...:P

2009-02-08 @ 04:36:40

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0